2019-11-28 – Vi söker ny inköpschef!

INKÖPSCHEF PÅ TJÖRN ALTERNATIVT GÖTEBORG

Vill du arbeta som inköpschef i en mindre organisation nära verksamheten och med korta beslutsvägar i ett gediget familjeföretag.

Verksamheten omfattar nybyggnad och ombyggnad, markanläggningar, betongarbeten och mycket annat. Vi bygger nya bostäder , skolor, förskolor, idrottsanläggningar och mycket annat. Vi har ca 100 anställda. Vår affärsidé är att med tillräcklig kapacitet och kompetens genomföra byggnadsprojekt på främst den lokala marknaden åt nöjda återkommande kunder inom i huvudsak näringsliv och förvaltning Företaget omsätter 2019/2020 ca 380 Mkr.

Vi verkar från Kungsbacka i söder till Uddevalla och Lysekil i norr.
Huvudkontoret ligger i Svanvik på Tjörn och vi har även ett kontor i Göteborg på Marieholmsgatan
.

Vi söker nu Inköpschef

Beskrivning av tjänsten, arbetsuppgifter och ansvar.

Tjänsten är att ansvara för inköpsarbetet i företaget/koncernen. Du är direkt underställd VD
I bolagets verksamhet utgör köpta leverantörer (av tjänster och material) en mycket stor del och därför har vi stort fokus på inköpsarbetet.
Detta innebär t ex att du skall arbeta med strategiska inköp som ramavtal, etablera samarbeten med leverantörer och underentreprenörer för att inköp skall underlättas i våra byggprojekt. I detta arbete samarbetar du med vd, kalkylansvarig, chef husbyggnad, chef mark med flera.
I byggprojekten ansvarar platschefen för inköpen men de flesta köp görs tillsammans med arbetschef och/eller dig som inköpare. Här skall du vara en resurs och ett stöd. Vi har ett antal ramavtal med materialleverantörer, maskinuthyrare och andra och dessa avtal skall du ansvara för genom att följa upp, utveckla och förnya. Du skall driva och vidareutveckla vår inköpsprocess så att vi ligger i framkant vad gäller kvalitet, miljö och kostnadseffektivitet.
Din placering blir på vårt huvudkontor på Tjörn och/eller vid vårt avdelningskontor i Göteborg om du bor i det området. Vi tecknar sjukvårdsförsäkring för samtliga våra fast anställda.

Kvalifikationer

Du har gedigen och relevant utbildning med mångårig erfarenhet av inköpsarbete och god kunskap om teknik samt avtalsbestämmelser i bygg och anläggningsbranschen. Du behärskar inköpsjuridik och har förmåga att planera och organisera arbetet kombinerat med goda kunskaper i ekonomi och förhandlingsteknik. Körkort med minst behörighet B är ett krav. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift

Dina egenskaper

Du drivs av att göra varje inköp till en bra affär och kan bryta traditionella vägar för att hitta nya arbetssätt. Du trivs att arbeta i en miljö där frihet under ansvar gäller och med att skapa goda kontakter både utanför och inom företaget. Du är prestigelös och kan växla mellan olika typer av arbetsuppgifter, strategiska och operativa. Vi tror att du är drivande, resultatinriktad, kan arbeta självständigt men också att du har lätt att samarbeta. Tillsammans är vi ett lag av medarbetare som gillar att arbeta tillsammans och där kommer du att ha en viktig roll.

Ansökan: Har du frågor eller önskar mer information är du välkommen att kontakta
Pär Ola Måneskiöld, VD. Mail p-o.maneskiold(a)hansson-soner.se  tel. 0304-678692. Eller
Anders Larsson, Chef Husbyggnad. Mail anders.larsson(a)hansson-soner.se, tel.031-333 88 98.

Ansökan med Cv samt annan relevant information mailas till p-o.maneskiold(a)hansson-soner.se

Kommentarer inaktiverade.